torsdag 17 december 2015

DAGENS LUNCH = PÅMINNELSE OM ATT UTESLUTA VETE UR MIN KOST

Jag tog resterna av korvsoppan - som innehöll finsk korv, fänkål, potatis och squash, förutom kryddor m m. Det var en väldigt god soppa, måste jag medge :).
Portionsstorleken var nog i största laget, men jag ville inte slänga bort maten. Jag var rädd att utgångsdatumet närmade sig med stormsteg. 


Jag åt ett fröknäcke till soppan - från Pyramid - Batanun.



Enligt paketet, skall varan vara baserad på solrosfrön, pumpafrön och linfrön. Det var grunden till varför jag - för att bra tag sedan - valde att köpa det här paketet. Men sen, när jag märkte att magen stod ut som en spärrballong efter måltiden, kollade jag innehållsförteckningen. VETE stod som första ingrediens. Jamen, VAD FAAAAAN!!!?
Varför heter då inte paketet veteknäcke - med solrosfrön, pumpafrön och linfrön istället?
Jag hatar verkligen när varans namn/rubrik inte överensstämmer med det som står först i innehållsförteckningen.
Det borde banne mig vara brottsligt.

Det blev alltså ytterligare en påminnelse om att min kropp har svårt för att hantera veteprodukter. Vi får väl se vad det blir för pruttsymfoni i eftermiddag kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar