söndag 20 december 2015

FRUKTANSVÄRD SMÄRTA

Idag vaknade jag tidigt. Jag satt vid datorn en timma eller två, som jag brukar och sedan fixade jag lite med stämpling och färgläggning innan jag började känna mig hungrig, vid 09:00-tiden.

Jag åt den sista nyponpannkakan med bär och kiwi, vilket verkar ha blivit en ny favorit.
Under tiden jag åt, kände jag mig vrålhungrig hela tiden. Jag åt relativt snabbt (svårt att tugga den typen av mat i 20 minuter), vilket innebar att jag fortfarande kände mig hungrig efter frukost.

Jag började att diska upp gårdagens disk efter kålpuddings-matlagningen, med ökad smärta i övermagen, som senare skulle sprida sig ut mot bröstet.
Det var hemskt.

Jag kokade några ägg under tiden, för jag tänkte som så att jag måste ju stilla hungern.
Jag åt ett kokt ägg med lite bregott och hoppades på att symptomen skulle avta. Det gjorde de inte. Jag hann tänka att jag kanske åkte å en hjärtattack eller något liknande där.

Jag pallrade mig upp till övervåningen och satte mig vid datorn, för att googla på symptomen. Jag fann dyspepsi. Vet inte om det stämde med mitt problem. Jag orkade inte leka doktor längre.
Jag kunde inte göra något. Till och med andningen så gjorde ont, att vila var det enda vettiga i stunden. Så jag lade mig i soffan för att vila. (Jag tänkte att jag kanske dör på kuppen,  men då får jag väl göra det...)

Till en början kunde jag knappt ligga på sidan, för det gjorde så ont.
Till slut lättade det. Men så fort jag tänkte tanken att smärtan kanske kunde komma tillbaka, fick jag känningar av smärtan igen.

Men som sagt. Efter en timmas vila, kändes det bättre.

Huvva mig!
Det var riktigt hemskt!

Men ända till nu, vet jag inte vad som var vad. Var jag hungrig vid 9-tiden, eller var det dyspepsismärtan som satte igång innan jag ens ätit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar