söndag 6 december 2015

HUR HAR JAG REAGERAT PÅ VISSA MATRÄTTER?

LINSGRYTA med smörgås
Ibland pruttar jag som en besatt och ibland inte.
Är det linserna eller vitlöken som är boven? Eller kanske morötterna?
Explosionsbajsande ibland...

TONFISKGRYTA med spaghetti och banan
Ibland pruttar jag som en besatt och ibland inte.
Är det grönsakerna eller vitlöken som är boven?
Explosionsbajsande ibland...

GRILLAD KYCKLING MED GRÖNSAKER OCH TZATZIKI
Jag pruttar som fan av tzatsikin. Den här gången var inte yoghurten laktosfri. Kan det ha varit orsaken? Eller vitlöken?
Explosionsbajsande...

LAKTOSFRI KVARG
Det kör igång i magen lite grann...

STEKT AUBERGINE
Jag minns när jag gjorde det i september, tidigare i år. Det smakade himmelskt gott, men jag fick verkligen sota för det efteråt, i o m att det körde som fan i magen efteråt.
Troligtvis blev det för mycket med bregott vid stekningen. Eller så tål jag inte så mycket aubergine på en gång.
Faktum är, att när jag tänker efter på ett tillfälle när jag åt lunch med en f d kollega på Göteborg Wok, på Backaplan, så hade jag lite körningskänsla i magen även då. Lunchen då, bestod av grillad kyckling, aubergine, squash, lax och grönsaker.

UGNSBAKAD LAX OCH TORSK MED BRYSSELKÅL I GRÄDDE
I söndags kunde jag äta det - utan större problem, men igår, den 7 december 2015, körde det igång. Jag åt i o f s bär och kvarg till efterrätt. Det kan ju hända att båda två sakerna kombinerade satte igång något.
Det blev två toabesök i rask takt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar