måndag 21 december 2015

INSPIRATIONSBLOGG: SUPERMAT.DEVOTE.SE

Jag följer en sida som heter Supermat på facebook. Den länkar vidare till bloggen med samma namn: supermat.devote.se. Det är en helt fantastisk inspirationskälla till bra och nyttig mat :).

Jag har också valt att skapa en egen grupp på facebook för min och min sambo (fler får slå oss följe, om de vill), som heter HÄLSA OCH VÄLBEFINNANDE, dit jag länkar vidare alla käcka tips som rullar förbi i min facebooktråd :-). På så sätt får jag kontroll över allt jag vill spara på :).

Jag vill få ordning på ett matschema - som ser till att jag varje vecka äter x antal olika rätter - som i sin tur kommer täcka det mesta och bästa i matväg. Jag vill äta varierat - men ändå begränsat... En vecka kan ju ha upp till 14 olika rätter att bjuda på :).

Jag kommer t ex att experimentera med följande maträtter den närmsta tiden: 
Fiskgryta med kokosmjölk
Flygande Jacob
Kycklinggryta med mandelsmör och nötkross
Sötpotatispaj med bacon och annat smått och gott
Köttfärspaj i långpanna
Sesampanerad torsk med blomkålsmos
Sötpotatisbakad lax (till nyår)
Morotsbiffar med cashew- och blomkålsröra
Rödkålspaj
Matmuffins
Grönsaksbollar (till jul)
Rotsaksgratäng (till jul)
Äpple- och pärontzatziki (till nyår)
Rödbetssallad (till jul)

Utöver det, har jag redan följande i min lista: 
Linsgryta
Grönsakssoppa
Jamies Bombaykyckling
Ugnsbakad lax (och torsk) med fetaost, brysselkål och grädde
Kålpudding

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar