torsdag 24 december 2015

JULENS MAT OCH "STEAMPUNK"-TUNIKA

God jul på er allihop!
Idag är det julafton.

Jag har lagat julig och vegetarisk mat i dagarna två. Jag har provsmakat allt och jag känner mig nöjd med de laktos- och glutenfria alternativen.

Idag ser planen för vad jag skall äta ut som följer:

FRUKOST
Skinksmörgås (keso- och fröbröd med bregott och skinka) + ½ glas rödbetsjuice (Brämhults)

LUNCH
Ugnsbakad torsk och lax med brysselkål, fetaost och grädde + tomater, gurka, sugarsnaps

MELLANMÅL
Clementiner

MIDDAG
Morotslåda, kålrotslåda, skinka

EVENTUELLT MELLANMÅL
2 hälsobollar

Vågen landade på 105,1 kg och det känns som att den äntligen går åt rätt håll. Jag hoppas att det fortsätter att göra det :).

...

Pssst...

Jag får på mig "steampunk"tunikan... Woohoo... Den har en röd volang och röda band - likt korsett på framdelen... Yes! Jag har haft det här plagget som måttband ett tag, i o m det är gjort av stumt material (vanligtvis har jag ju stretchplagg på mig) med dragkedja. Och ÄNTLIGEN kommer jag i den - med en känsla av att det kanske funkar hela dagen :).



Jag chansar och går med den idag... Men jag har en reservtunika i ryggsäcken, utifall att magen skulle börja puta ut för mycket under dagen :).
Vid 12-tiden kändes tunikan stram. Sicken tur, att jag hade tagit med en annan.
Jag antar att det är chiafröna som svällt över tid och gjort magen mer volumiös... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar