onsdag 9 december 2015

VILL LÄRA MIG MER OM NÄRINGSLÄRA - NUTRTION

För varje dag som gått, har jag velat fördjupa mig mer i vad olika grönsaker, frukt och andra matingredienser har för effekt på kroppen. Nutrition. Eller kostlära, helt enkelt.

Jag har förstått att många av supermatens egenskaper hjälper till att förhindra åldrande, motverka cancer, ta bort sötsug, sänka blodtryck, blodsocker och minska ledvärk, artros m m.

I den bästa av världar, hade jag velat studera detta på högskolan/universitetet. Kanske kan jag böra plugga på distans för att sakta men säkert öka kunskaperna om vad som är bra för mig :). Jag skulle gärna göra min resa och sedan inspirera andra, genom blogg, föreläsningar m m.
Jag tänker börja med att alla de fina böcker jag har här hemma för att hålla motivationen vid liv.

Hälsokokboken



Tänkvärd mat - Lorraine Perretta


Sannas matbok - Sanna Ehdin


Supermat - Helena Nyblom


Alla hjärtans recept - Cecilia Magnusson & Örjan Klein


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar