måndag 8 februari 2016

NYSTART - OM ATT TA NYA TAG EFTER EN TID SJUKDOM

Äntligen börjar jag känna mig frisk igen... Jösses, sicken knockout-förkylning jag åkte på den här gången... Sjuk i nästan två veckor... Usch och fy.
Kanske skall jag köpa Echinagard eller något för att förebygga kommande förkylningar... Jag vill verkligen inte bli sjuk igen.

Nu är det nya tag som gäller.
Jag vill gärna komma ut och gå igen. Det kändes ju så himla bra att ha Fitbitarmbandet som guide och motiverare :). Jag vill dock ta det lugnt i början, så att jag inte överanstränger mig.

Jag har klarat av bra att äta tre mål om dagen, frukost, lunch och middag - även när jag varit sjuk :).
Jag har inte fallit dit och köpt godis eller annat onyttigt, förutom att jag blev sugen på grillspett från Levadura i fredags, Tacos i lördags och currysås till den grillade kycklingen igår.

Jag känner att jag behöver fler recept att välja bland, när det kommer till nyttig och hälsosam mat.
Jag kan inte äta linsgryta för många dagar på raken, i o m att tarmarna inte klarar av att hantera alla fibrer. Så jag behöver ändra min receptförteckning något...

Det verkar gå bra att äta ett kokt ägg och dricka ett glas fruktsmoothie till på morgonen.
Jag vill dock gärna lära mig att få in ännu mer grönsaker till lunch och middag. Och även om jag lockas av tanken att äta mer vegetariskt - blir jag sugen på kyckling, fisk och bacon ibland.
Jag sitter och tänker på att det vore gott med t ex rödbetsbiffar någon dag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar