tisdag 16 februari 2016

FOKUS PÅ VIKTMINKSNINGEN

De senaste veckorna (jag var ju sjuk i två vekor - kunde inte promenera...) har kännetecknats av att jag gått upp i vikt istället för ner i vikt. Det har känts tråkigt. Det har fått mig att titta på portionsstorlekar och vad jag äter. Jag har minskat ned på portionerna men det har inte riktigt hjälpt. Jag har också försökt variera kosten så mycket det bara går, så att det inte blir enformigt.

Jag har ingen som helst ambition att ge upp utan tänker att jag får bara ta mig igenom det här. Det är något nytt hos mig som person. Att inte ge upp. Att se framåt. Att tänka att det är inte antalet gånger man faller man ska fokusera på, utan antalet gånger man reser sig igen :).

Ända sedan jag blev frisk från förkylningen har jag försökt nå 10 000 steg om dagen. Jag tog det lugnt i början av veckan och fick sedan till stegen på ett smidigt sätt, tack vare jobbets karaktär. Jag går ju till och från de boende x antal gånger per dag. Upp och ned för trappor, följer med till mataffären o s v. Det är käckt att veta att stegen tickar på på jobbet, utan några större problem :).

Det som dock fortfarande är bekymmersamt är värken och smärtan i högerknä och högerfot. Det sätter sordin på stämningen, lite grann. Men det är bara till att göra sitt bästa. Jag är ingen "loser"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar