tisdag 16 februari 2016

SUPERGOD ORANGEGUL SMOOTHIE

Här är receptet på en härligt orangegul smoothie :), som jag swishar till med min "monstermixer" Vitamix 5200.
Smoothien (len frukt- och bärdryck) i den här måttbehållaren följer med mig till jobbet idag :).



Receptet räcker till 3 glas härlig smoothie :).

INGREDIENSER
1-2 dl vätska (hallondryck/apelsinjuice eller liknande)
1 skiva (2 cm tjock) färsk ananas
1 apelsin
1 banan
1 kiwi
1 pkt frusen mango
2-3 msk nyponskalpulver

GÖR SÅ HÄR:
Häll i vätskan och de andra ingredienserna i nedanstående ordning för att underlätta för kniven.
Dela ananasskivan i 4 delar.
Skala apelsinen, men lämna kvar en del av pektinet (det vita).
Skala en banan - bryt av i 3 bitar.
Skala och dela kiwin.
Häll i nyponskalpulver.

Jag brukar ta en smoothie till frukost med ett kokt ägg. Det brukar hålla mig ohungrig fram till lunch :). Det går givetvis jättebra att ta en härlig smörgås, gjord på keso- och fröbröd, lite bregott/smör och ost också, om man känner sig lite extra hungrig :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar