tisdag 2 augusti 2016

JAG HAR NÅTT ETT NYTT MÅL :-)

Äntligen visar vågen -20 kg. 




Det har varit trögt det sista. Väldigt trögt.
Jag skall väl dock inte vara alltför glad nu, i o m att jag haft 2 stora gallstensanfall de senaste veckorna och inte ätit alla dagens måltider se senaste dagarna.

Jag var inne på akuten (Sahlgrenska) i söndags, i o m att jag fått råd av andra att åka till akuten för att påskynda processen med operation o s v.
Jag får dock ingen hjälp på Sahlgrenska, i o m att jag har en tid för samtal på Östra, den 9 augusti. De tycker att det är bättre att jag väntar på en planerad operationstid, så att allt funkar bra, istället för att råka ut för en kirurg, som kanske jobbat 12 timmar på akuten...
Well...

Innan jag får en operationstid, hinner jag säkerligen få flera anfall... :(.
Det enda som återstår att göra, är att lida i tysthet, med några Diklofenak-stolpiller uppstoppade där bak, i o m att det tydligen inte räcker med en.
Jag har också fått utskrivet Spasmofen, men de blir jag toksjuk på... Illamående, yr och efter ett par timmar spyr jag som en kalv. Jag provade med en sån när jag var på semester i Olofström och så fick jag en spruta med samma medel på akuten i söndags.
Usch... Och känner mig helt ur lag halva dagen.
Visst, de hjälper till att ta bort smärtan, till slut, men det är fan ta mig inte värt att må så illa för att få den effekten.

Men. Åter till dagens glädjeämne...
Jag kommer troligen att gå upp lite i vikt, när jag fr o m idag börjar äta alla mina tre mål om dagen, men det är ändå skönt att se lite andra siffror på vågen :).

Jag har alltså gått ned i vikt från 106,4 till 86,4 kg. Till och med vågen skötte sig, och visade bara upp en vikt, mot att den, efter några veckors användning, började trilskas med mig och visade upp två olika vikter efter varandra, med ca 1,5 kg mellanrum. (Det visade sig, att den inte mådde bra av att bli uppställd mot väggen... Den vill ligga plant mot golvet hela tiden... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar